W Unii Europejskiej obowiązują normy EURO regulujące limity emisji szkodliwych substancji takich jak: tlenki azotu (NOx), cząsteczki stałe (PM), węglowodór (HC) oraz tlenki węgla (CO) w większości nowych pojazdów sprzedawanych na terenie UE (samochody osobowe, ciężarowe, autobusy, pociągi, traktory, maszyny rolnicze, barki).
NOXy® stosowany jest w sektorze motoryzacyjnym w systemie Selektywnej Redukcji Katalitycznej (SCR). Pomaga dostosować się do obowiązujących norm emisji spalin (m.in. Euro V i Euro VI).
W pojazdach wyposażonych w układ SCR, został zainstalowany dodatkowy zbiornik, z którego NOXy® jest wtryskiwany pod wysokim ciśnieniem bezpośrednio do katalizatora gazów wydechowych. Pod wpływem temperatury gazów wydechowych roztwór mocznika rozkłada się (podlega hydrolizie) na amoniak i dwutlenek węgla. Amoniak reaguje z tlenkami azotu tworząc wolny azot i parę wodną. System SCR z wykorzystaniem NOXy® redukuje emisję szkodliwych gazów spalinowych.
Korzyści ze stosowania NOXy:
- niższe zużycie paliwa o 3-4% przez silniki spełniające wymogi normy EURO IV oraz o 5% przez silniki zgodne z normą EURO V,
- ochrona środowiska naturalnego poprzez spełnienie wymogów obowiązujących normy regulujących limity emisji szkodliwych substancji,
- niższe opłaty drogowe w UE